Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Alexandra Pap - 23 maj 2010 17:21

Snart beger vi oss ut i Mörrumsskogarna för att grilla! Hela skaran (förutom töserna) beger vi oss ut för att hitta den perfekta platsen =) Idag blir det flintastek (igen, ja jag har ca 10 st i frysen, bara till o äta o se glad ut), sallade, vitlöksbröd och potatisknyten =) GOTT!! Har pluggat en hel del på elläran idag, måtte jag fan klara provet!


Den kommande veckan är det ju som sagt var en hel del inplanerat, men jag fixar det med, precis som allt annat ;)


Ha en kanonsöndag alla! -För det ska vi ha!

Av Alexandra Pap - 23 maj 2010 13:27

Pratade precis med min biologiska pappa Peter. Vi bestämde pratade om att vi skulle ut och äta i samband med min födelsedag och examen, men han kom med förslaget att vi skulle grilla hos honom, och det är ju bättre =) Så då kommer min biologiska farmor och farfar och mina två halvsyskon Emelie och Kasper, så firar vi Emelies födelsedag med då!


För ett par år sen träffade jag knappt den sidan av min familj för då hade jag ju en "pappa"... Men när livet går vidare och man inser att det aldrig mer kommer bli som det en gång var får man ta tjuren i hornen hur svårt och jobbigt det än är... Jag ringde Peter och träffade honom, och efter det har vi träffats kontinuerligt under åren som gått. I vintras tog jag tag i ytterligare en sak, ringa mina bilogiska farföräldrar som jag aldrig har träffat eller pratat med. Det var inte lätt att slå numret o bara ringa... Efter några dagar bestämde jag mig för att det var dags... Men då satt jag och våndades i ett par timmar innan jag till slut gjorde det... Och vilken lättnad det var!

Efter några veckor tog jag beslutet att köra och hälsa på dom, och även det var ett steg på vägen! Så nu ska jag fortsätta hålla kontakten med den sidan och förhoppningsvis träffa resten av den släkten.


Det hela handlar inte om att jag ska byta ut min farmor och farfar eller nån på den sidan släkten. Jag byter inte ut- jag lägger till! Och ju fler desto bättre brukar man ju säga, och just så är det i detta fallet!


Jag har inte valt hur mitt liv ska se ut, eller kunnat påverka så mycket av det... Men ju äldre man blir dest lättare är det att göra det. Mamma har alltid funnits och stötta mig i alla beslut gällande detta. Hon aldrig tvingat mig till något utan bara funnits där när jag har haft frågor eller undrat något, det har räckt för mig! Det är hon jag har växt upp med, hon som har format mig som person, uppfostrat mig och hjälpt mig... Det kommer jag vara henne evigt tacksam!


På fredag tar jag examen, och det är mycket tack vare min mamma som jag har lyckats kämpa mig igenom denna utbildningen... När det har varit tufft och jobbigt har hon funnist där och pushat mig, hjälpt mig och varit mitt bollplank...


Det jag vill ha sagt är- Jag älskar dej mamma!


 

 

Ovido - Quiz & Flashcards